Bültenler

RhinoCeros ile NURBS Yüzey Modelleme

NURBS düzgün olmayan rasyonel temelli eğrileri( İngilizce Non-uniform rational basis spline, NURBS) ve yüzeyleri oluşturmak ve temsil etmek için bilgisayar grafiklerinde yaygın olarak kullanılan matematiksel bir modeldir.

Hem analitik (ortak matematiksel formüllerle tanımlanan yüzeyler) hem de modellenmiş şekilleri işlemek için büyük esneklik ve hassasiyet sunar. NURBS yaygın olarak bilgisayar destekli tasarım ( CAD ), imalat ( CAM ) ve mühendislikte ( CAE ) kullanılır. Ayrıca IGES, STEP, ACIS ve PHIGS gibi çok sayıda endüstri çapında standardın parçasıdır. NURBS araçları ayrıca çeşitli 3B modelleme ve animasyon(**) yazılım paketlerinde de bulunur. NURBS yüzeyleri, üç boyutlu uzayda bir yüzeye eşlenen iki parametrenin işlevleridir. Yüzeyin şekli kontrol noktaları ile belirlenir. NURBS yüzeyleri, kompakt bir biçimde basit geometrik şekilleri temsil edebilir. T-spline'lar ve alt bölme yüzeyleri, NURBS yüzeylerine kıyasla kontrol noktalarının sayısını iki kat azalttığı için karmaşık organik şekiller için daha uygundur. NURBS eğrilerini ve yüzeylerini düzenlemek oldukça sezgisel ve öngörülebilirdir. Kontrol noktaları her zaman doğrudan eğriye / yüzeye bağlanır veya bir lastik bantla bağlanmış gibi davranır. Kullanıcı arayüzünün türüne bağlı olarak, düzenleme, Bézier eğrileri için en açık ve yaygın olan bir elemanın kontrol noktaları aracılığıyla veya spline modelleme veya hiyerarşik düzenleme gibi daha yüksek seviyeli araçlar aracılığıyla gerçekleştirilebilir.


**3 Boyutlu Animasyon ve Reklamcılık


NURBS Tasarım Araçları

Rhinoceros, 3 boyutlu modelleme ve prototipleme için tasarlanmış bir CAD/CAM yazılımıdır. NURBS tabanlı bi modelleme programıdır ve sanayi üretiminde yaygın olarak kullanılmaktadır. Robert McNeel & Associates şirketi tarafından, Autodesk firmasının Autocad programı için geliştirilmiş bir eklenti olarak ortaya çıkması düşünülen program daha sonra bundan vazgeçerek özgün bir yazılım olarak geliştirilmiştir. Çok çeşitli import (içe aktarma) ve export (dışarı çıkarma) özelliği sayesinde diğer programlar ile bilgi alışverişi yapabildiğinden çeşitli sektörler tarafından kullanılan bir yazılımdı. 

Rhinoceros kullanım alanlarından bazıları;

RhinoCeros ile Eğri Yüzey Tasarımı

Rhinoceros programı geniş bir kullanım alanına sahip NURBS yüzey modelleme aracıdır. Özellikle Endüstri Ürünleri Tasarımı, Gemi Tasarımı, Takı Tasarımı, Ayakkabı Tasarımı, Prototip uygulamaları gibi alanlarda öne çıkmaktadır. NURBS altyapısı ile organik ve kaliteli yüzeylerin inşası mümkündür. İnşa edilen yüzeylerin foto-gerçekçi sunumu, animasyonu ve teknik çizim sunumu hazırlanabilir. Başka bir programdan alınan mesh yüzeyler Rhino içerisinde kullanılabilir. Rhino ile oluşturduğunuz yüzeyleri analiz edebilirsiniz, dönüştürebilirsiniz. Kısaca Rhino; 3 boyutlu modelleme çalışmalarınızda ihtiyacınız olan tüm araçlara sahip bir tasarım programı olmasının yanında, öğrenmesi kolay, kullanması zevkli bir programdır. Özellikle mesleklere göre özelleşmiş eklentileri sayesinde çok kısa sürede uzman seviyesinde 3 boyutlu tasarımlar ortaya çıkarabilirsiniz.


3D Modelleme Kariyerinize Katkıları

“Rhinoceros 3d programını biliyorum” diyebilen bir kişi; tasarladığı, çizdiği veya başka bir tasarımcı tarafından hazırlanan bir projeyi, skeç halinden üretim noktasına kadar takip edebilir ve sahip olduğu yetkinliği kullanarak her bir tasarım aşaması için gerekli gördüğü geliştirmeleri yapabilir. Yapmış olduğunuz model hem görselleştirmede hem de üretimde kullanılabilir. Pek çok programda saatler harcayarak modelleyeceğiniz 3 boyutlu tasarımları çok daha pratik bir şekilde oluşturabilir bu sayede ciddi zaman tasarrufları sağlayabilirsiniz. En önemlisi de tasarımcıların korkulu rüyası düzgün olmayan yüzey ve obje modellemelerini keyif birer çalışmaya dönüştürebilirsiniz.


Rhinoceros Eğitimi Konu Başlıkları

Rhinoceros hakkında temel bilgilendirme

• Nurbs modelleme hakkında ön bilgilendirme

• Rhino 3d temelleri

• Geometri oluşturma

• İki boyutlu çizim temelleri

• İleri iki boyutlu çizim

• Geometri edit etme

• Point edit

• 3 boyutlu çizim

• 3 boyutlu (3d) çizim temelleri

• Çizgilerden yüzey oluşturmak

• Surface edit

• Solid edit

• Curve from objects

• Temel analiz

• Ölçülendirme ve Text

• Render ve V-Ray Render

Eğitimlerimiz hakkında detaylı bilgi almak için tıklayınız.


Yazılım Uzmanlığı (MCSD)
Beşiktaş şubesi
Hafta içi gündüz


Bilişim Eğitim'i siz de takip edin:
Paylaş
Fırsatı siz de kaçırmayın!
Sitemizi keşfedin:
© 1999-2024 Bilişim Eğitim Grubu